onsdag den 23. marts 2011

Når voksne fornuftige mennesker bliver til højtråbende og irriterende møgunger

Ja nu slår jeg altså lige en lille bøvs.... og den lugter for der er galde med.

MEN. Nu læser jeg med på en masse dejlige blogs, skrevet af en masse dejlige mennesker. Og iblandt disse blogs er der en del madblogs.
Jeg elsker mad (surprise surprise) og jeg elsker at hente inspiration og blive missundelig over mine manglende egenskaber.
Og alt det er helt fint.

Nu er nogle af disse madbloggere tilmeldt til en konkurrence afholdt af Olivado. Konkurrencen handler om at folk skal lave 3 opskrifter med deres produkt og så skal folk så stemme på den de synes skal vinde.
Og det er helt fint.

Der hvor jeg står HELT af er når disse madbloggere begynder at kaste mudder efter hinanden, tigge sig til flere stemmer alt imens de sviner modstanderen til og endda oprette en seperat blog (godt nok oprettet af en tilhænger... but you get my drift), hvor der ligefrem tilbydes at man da kan oprette en email til folk som de kan bruge til at stemme med.

Ej men helt ærligt!? Hvad er det her for en børnehaveklasse? Hvad skete der med at have en stille, rolig og sjov konkurrence?
Og jeg kan da slet ikke forstå hvordan et firma som Olivado bare kan sidde og se til imens deres eget navn bliver forbundet med tilsvining, mudderkastning, mobning og bedrageri....



Så.... nu har jeg det bedre.... og bare at få det hele på det rene, nej jeg har ikke stemt i denne konkurrence. I starten fordi jeg ikke kunne finde ud af hvilken jeg synes var bedst, men nu er det mere af princip. Jeg støtter ikke små pattebørn (sorry det er måske lidt barskt sagt og det er ikke ment for at såre nogen, men jeg er sgu skuffet over hvordan det her har udviklet sig).

Seriously! Grow up!

6 kommentarer:

Sandra sagde ...

Sådan!

Sacha sagde ...

Amen!

Men okay, de eneste der vinder på det er firmaet bag, for de får gratis reklame jo mere folk slås.

Så hvorfor stoppe noget, når der alligevel reklameres for dem.

Sacha sagde ...

PS. Rart at jeg ikke er den eneste der har tænkt sådan.

Litzy sagde ...

Glad for at jeg ikke er den eneste :) Og ja det kan da godt tænkes at Olivado bare sidder og klapper i deres små fede hænder og tænker at al omtale er god omtale.

Vor Herre bevares..

Anonym sagde ...

Kære Litzy
Tak for din mening her på bloggen. Vi har i dag offentliggjort afgørelsen af konkurrencen, hvor vi samtidig har skrevet vores holdning til forløbet. Måske det kan nuancere folks opfattelse af, hvorvidt vi klapper i hænderne eller ej. Linket er til vores note på facebook.
Bedste hilsner
Marie, Olivado Teamet DK

http://www.facebook.com/pages/Olivado-Danmark/120237788031839

Litzy sagde ...

Tusind tak for din kommentar Marie, det er rart at høre jeres holdning til det hele og jeg må sige at i har fundet en rigtig god løsning :)