mandag den 10. maj 2010

Fedtfattig wokret ala Femina

Så er jeg hoppet på den sunde linie igen igen.. forhåbentlig bliver den denne gang.

Har oprettet en profil på madital.dk idag og har afsluttet dagen med 208 ubrugte kcal. Så lidt dygtig har jeg da været.
Og så fik jeg powerwalket/jogget i 20min efter arbejde. Not much, men bedre end ingenting :)

Nå men til aften har jeg lavet wokret udfra en Femina opskrift, og så modereret lidt.

DET SKAL DU BRUGE:
400 g strimlet kalvekød til wok (Brugte 500g svinemørbrad)
MARINADE:
1 dl chili-ketchup (Brugte sød chilisauce)
2 spsk. alm. ketchup
1 spsk. soja eller ketjab manis (indonesisk soja)
½ spsk. olie (Her har jeg en hvidløgs/olivenolie jeg brugte)
5 cm friskrevet ingefær
1 tsk. tørret ramsløg eller 1 fed finthakket hvidløg (sprang jeg så over pga. min olie)
1 lille løg i små terninger (Brugte jeg ikke)
2 tsk. rørsukker
ENDVIDERE:
100-150 g friske sukkerærter i skrå stykker
2 forårsløg i skrå stykker
75 g friske bønnespirer
(Jeg brugte bare en wokblanding fra fryseren)
TILBEHØR: nudler eller ris


SÅDAN GØR DU:
Rør alle dele til marinaden sammen.



Dup kødet tørt med køkkenrulle, og vend det i.
Lad det trække i mindst ½ time og gerne længere (op til 1 døgn).
Gør grøntsagerne klar, men hold dem adskilt.

Warm en wok godt op (eller en dyb pande). Steg kødet ad et par gange i små portioner, ellers mister wokken varmen, og kødet koger i stedet. Tag det op, efterhånden som det er brunet. Kom det hele tilbage i wokken, og lad det stege i ca. 6 minutter.



Kom sukkerærter og forårsløg i, og steg videre i 2-3 minutter.
Kom bønnespirerne i, og sluk. Smag saucen til med salt og peber. Servér nudler eller ris til.





Super lækker ret som jeg hermed vil anbefale... mums mums mums.

Ingen kommentarer: