onsdag den 7. december 2011

Derag hotel and living hotel koenigin luise

Prøv lige at skulle sige dette til en taxi chauffør... ikke noget under at han fór vild :P

Jeg vil starte min Berlin-blogging ved at fortælle om vores hotel.
Kæresten og jeg brugte lidt for lang tid på at diskutere hoteller så de endte med at blive enormt dyre og vi måtte derfor "nøjes" med et hotel lidt udenfor bymidten. Vi havde 5km ind til Alexanderplatz. En tur vi gik et par gange :P

Vores værelse var uden morgenmad men med eget køkken, gratis minibar (2 øl og 2 vand) og 1 times WLAN hver dag.

Således så vore værelse ud da vi ankom:

























Jeg var lidt bekymret da jeg opdagede hvor blød sengen var, men jeg sov faktisk overraskende godt i den.
Jeg manglede dog et spisebord/område så vi endte faktisk for det meste med at sidde i sengen og spise vores måltider. Romantisk om morgenen men en anelse besværligt om aftenen :p
Det var super lækkert at man ikke skulle koncentrere sig om at sætte vækkeuret fordi man skulle nå at gå ned til morgenmaden, men bare kunne sove til man selv vågnede og så slå om hvem der skulle servere morgenmad på sengen :)

Her kan i se vores køkken. Småt men godt. Der var lige det man skulle bruge og køleskabet havde en god størrelse.


Og min vurdering af hotellet;
Personalet var super flinke og værelset havde det man skulle bruge (pånær spiseplads til to, men vi kunne jo have taget et større værelse)
Beliggenheden var super på en sidevej i beboelsesområde så ikke megen larm fra trafik osv. Der var 10min gang til nærmeste sporvognsholdeplads og netto lå længere ned ad samme gade.
Der var også nogle super effektive mørklægningsgardiner i værelset.

Dog er der et par ting, der nok afholder mig fra at vælge dette hotel igen.
Der var ikke lydisoleret overhovedet - man kunne høre alt hvad der foregik ude på gangen og nede i receptionen (det til trods for at vi var på 3. etage)
Jeg sover simpelthen for let til at jeg kunne sove uden ørepropper og det var lidt en skam.
Man kunne også høre det suse i rørene hver gang der blev trukket ud i et toilet.

Og så var der ikke fladskærmstv... jeg ved godt at det er et luksusproblem, men når man kalder sig selv for et 4-stjernet hotel så forventer jeg lidt at man er med på moden. Og det er man i mine øjne ikke med gl.dags tv.

Derudover så irriterede det mig lidt at være så langt fra det hele. Næste gang vælger jeg et hotel på Alexanderplatz. Så har man nemlig et godt udgangspunkt.

Men alt i alt et hyggeligt hotel og vil man gerne have et sted væk fra det hele så er dette i hvert fald en mulighed.

Ingen kommentarer: