søndag den 27. januar 2013

Svensk pølsemix?

Aftensmaden i aften stod på svensk pølseret - noget jeg ikke har fået i mange år og som jeg så frem til at mæske mig i.
På vej ned for at handle kartofler spurgte jeg så kæresten om han glædede sig til at få svensk pølseret til aften.

Og det gjorde han. Han så især frem til pomfritterne. Pomfritterne?
Prøvede at forklare ham at han vist nok tænkte på pølsemix for pølseretten har jo kartofler... men nej nej, i København er svensk pølseret åbenbart med pomfritter.

Jeg siger stadig at manden må være forvirret men han endte med at få sin vilje (min version skal vi have i morgen)

Så her har vi Københavnsk svensk pølseret - eller svensk pølsemix om i vil.
Pomfritter, rå hakkede løg. røde pølser stegt på panden, karry ketchup og karry drysset ud over. Mums!




Hvem har så ret? Er Svensk pølseret med pomfritter eller ej?

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Enig med dig - ovenstående er pølsemix og svensk pølseret er med kartofler :) Kan i øvrigt tilføje en tredje variant, som er genialt go' http://www.grillguru.dk/forum/viewtopic.php?f=89&t=5540&hilit=Bedstemors+pølsegryde Mums.

Litzy sagde ...

Er du gal det ser godt ud!
men.... bliver pastaen ikke smattet når den køber med så længe?

Anonym sagde ...

Nej, overraskende nok ikke. Du kan dog sagtens nøjes med 30 min, og sukkeret er heller ikke nødvendigt. :) Det smager helt suverænt.

Vh Kristine