fredag den 27. maj 2011

Hotel Rihana Resort El Gouna

Jeg tænkte at jeg jo måtte starte et eller andet sted fra, så det bliver med vores hotel. Rihana Resort lyder måske en anelse luksus, men det vil jeg dog ikke kalde det. Stedet er 12 år gammelt og det er desværre begyndt at kunne ses på især værelserne... men, der er en årsag til at jeg er kommet tilbage til lige netop dette hotel.

Personalet for det første er super flinke.
Da vi ankommer bliver vi spurgt om vi har været i Egypten før eller om det er vores første gang. Jeg forklarer at det er venindens første gang, men at jeg har været der før og på selvsamme hotel. Fyren bag disken griber telefonen og står et stykke tid og pludre i telefon på arabisk. Imens giver han mig et stykke papir som han beder mig udfylde imens.
Når han er færdig forklarer han at han har givet os en room-upgrade fordi jeg er tilbagevendende gæst og at han har sørget for at vi har fået hotellets bedste værelse (ja ja det skal han jo sige, men det er da flinkt af ham alligevel).
Da vi har bestilt med all inclusive får vi armbånd på. Hvidt til veninden og blåt til mig.

Og så bliver vi vist op til værelset. Som i kan se... ikke noget vildt men jeg har altid elsket deres værelser og jeg kan ikke forklare hvorfor. Der stod også en skål med frugt klar til os på værelset som igen var for at byde mig velkommen tilbage til Egypten.


Fra balkonen havde vi udsigt ud over en af hotellets 3 pools, hvor vi også tilbragte det meste af vores tid.

Det papir jeg havde udfyldt i receptionen viste sig at være til et medlemskort til hotelkæderne, så jeg fremover kan bestille værelse på et hotel i Egypten fra deres kæde og gratis får room upgrade og frugtskål på værelset ved ankomst. Fancy fancy.

Jeg kan bestemt anbefale dette hotel. Vi blev hurtigt gode venner med personalet og var sågar også i byen med nogle af dem, dog synes jeg nogle gange at de kunne blive lidt for "meget". Som f.eks. når man sad og spiste så kom de rendende hele tiden og snakkede, jokede.. osv. Det kunne godt være lidt irriterende i længden selvom de jo mener det godt.

Hotellet er ikke barnefrit og der kan være en del larm omkring dig. Hvis du gerne vil til El Gouna men vil have ro omkring dig, så kan jeg anbefale dig deres søsterhotel "Ocean View". Personligt tror jeg at det er det hotel jeg vælger hvis jeg en dag skal tilbage til El Gouna.

På hotellet er der også tilknyttet et Animation Team. Dette er en gruppe af mennesker som er ansat til at sørge for at gæsterne har noget at lave (tænk Dirty Dancing). På vores hotel var der 2 piger og 3 drenge. Enormt søde mennesker og især den ene pige, Marina fra Rusland, fik vi snakket rigtig meget med.
Dog kunne det være lidt belastende at de hele tiden kom rendende og ville have en med til waterpolo, volleyball, Yoga eller hvad der nu lige var på programmet, når man lige lå og havde det så godt ved poolen.
Dog holder de kun til ved den ene pool, så man kan altid tage en anden hvis man gerne vil gemme sig lidt.
Om aftenen sørge de for underholdning i form af danseshows på scenen.




- Så det var lidt om hotellet. Hvis der er noget i gerne vil vide så siger i bare til. Mere om maden og byen fortæller jeg senere.

2 kommentarer:

Piskeriset sagde ...

God service - det kan vi lide! Jeg har ikke prøvet at være på den type rejse, men det lyder nu ret besnærende. Er du så også blevet usolidarisk brun på ferien? ;-)

Litzy sagde ...

Hmmm usolidarisk brun vil jeg nu ikke påstå... men lidt farve har jeg dog fået. Kunne godt have fået mere og pga det lortevejr vi har herhjemme kan jeg ikke bygge videre på den :(