søndag den 26. juni 2011

Hotpot

Igår spiste vi hos et vennepar og fik serveret en god gang kinesisk Hotpot. Nørj det var godt... jeg spiste så jeg var ved at sprække, og så spiste jeg lige lidt mere.

Fidusen er stort set som en gang fondue, men i stedet for olie så lægger du dine ting ned i en god gang smagfuld hønsesuppe. Så man vælger de ting man vil have, smider det ned i gryden og så fisker man det op igen når det er klart.



Som sovs havde damen i huset lavet noget rigtig rigtig lækkert. Hun kunne desværre ikke give opskrift da hun laver det på fornemmeren, men den indeholdt soja, hvidløg, ingefær, chili, sukker, puddersukker og vand. Den var super lækker, sådan en blandig af syrlig og sød og når du havde sunket så fik du lige et efterspark af chilien. NUM!



Jeg tog lige et par billeder af lidt af det jeg fik at spise.. bl.a. kylling, nudler, kartoffel, kinakål, kødboller osv.




Kan helt klart anbefales :)

3 kommentarer:

Christina Bugge sagde ...

Det ser super lækkert ud :)

Piskeriset sagde ...

Det lyder både godt og som en anderledes og sjov måde at spise middag på. Det ville også være lettere at overtale gemalen til, for han plejer at boycutte fondue pga. olieosen :-)

Litzy sagde ...

Piske - jeg synes helt klart du skal prøve det. Ingen olieos men en liflig duft af suppe :) Og så blev jeg overrasket over at salat i suppe kan smage godt :) Bare lige blancheres lidt.