søndag den 26. juni 2011

Ska vi lege?

Jeg har en lille quiz til jer... lad os se hvor mange af spørgsmålene i kan svare på. (Og nu ikke noget med at snyde og bruge google ;) )

  1. Hvad er hovedingrediensen i en omelet?
  2. Hvilket dyr kommer en rigtig wienerschnitzel fra?
  3. Hvad skal man gøre med en sild for at den bliver til en kipper?
  4. Hvilken slags grønsag er King Edward?
  5. Hvilket land kommer Edammer-ost fra?
  6. Hvad er minestrone?
  7. Fra hvilket land kommer paella?
  8. Med hvilke nødder laver man marcipan?
  9. Hvad bruger man til at hæve brød med?
  10. Hvad skal der på en original hotdog?
  11. Hvad er Pecorino?
  12. Hvilke frugter serverer man som "Belle Héléne"?
  13. Hvad smager aïoli af?
  14. Hvor længe skal en Beuf Tartare steges?
  15. Hvad er basmati?
  16. Hvad er pancetta?
  17. Hvad er naan?
  18. Hvad laver man couscous af?
  19. Hvad er Roquefort-ost lavet af?
  20. Hvad er ingredienserne i "Angels on Horseback"?

Jeg kan fortælle jer at jeg selv havde 14 rigtige :P

2 kommentarer:

rijaH sagde ...

Puha der må jeg nok springe over, madlavning interessere mig slet ik :p Men kunne da svare på nr. 1, 6 og 8 :D

Litzy sagde ...

Heheh det er da bedre end ingenting :P