torsdag den 21. juli 2011

Click here for more...

Jeg har bemærket at flere og flere bloggere er begyndt at bruge "click here for more" funktionen. Jeg kan på en måde godt forstå dem, da man får plads til flere indlæg på forsiden og det kommer til at se mere klinisk ud...

Men er jeg virkelig den eneste der synes det er skide træls?

Førhen plejede jeg at læse stort set alle indlæg på de blogs jeg følger med på, men på disse blogs skal der virkelig være noget der fanger mig for at jeg klikker videre.
Og ja ... det er jo kun et klik.
Men nej. Det er faktisk ikke kun et klik. For mig er det i hvert fald op til 3 klik.

1. Man klikker sig ind for at læse mere
2. Man klikker sig tilbage igen for at gå videre på forsiden

eller...

1. Man klikker sig ind for at læse mere (og lægger en kommentar)
2. Nu kan man ikke bare klikke tilbage så man skal klikke sig ind på forsiden igen
3. Man skal scrolle ned til der hvor man kom fra (ja det gælder i dette eksempel som et klik)

Og det er simpelthen alt for unødvendigt arbejde for mig. Jep så doven er jeg når jeg læser blogs. Det skal serveres til mig med det samme og ellers så gider jeg ikke med mindre der virkelig er noget der fanger.

Hvad er jeres holdning? Og har i det selv?

9 kommentarer:

rijaH sagde ...

Tja da jeg læser blogs udelukkende gennem reader er det sjældent jeg støder på det. Kun lidt på Bloggers delight og looklab, men der kigger jeg for det meste kun billeder efterhånden, så det genere mig ikke. Og nej jeg har det ikke selv da jeg synes det egentlig er ret træls og har gennemgående den samme holdning som dig :P

Tine sagde ...

Jeg hader "klik her for at læse mere" funktionen!!

Jeg kunne ellers godt li´ at læse med hos fx Kia fra Fierce og Fattig, men det er sjældent jeg gider efter hun har tilføjet den irriterende funktion!

Jeg synes også det er for mange klik.

J'adore blog sagde ...

Jeg bryder mig heller ikke om funktionen, jeg undgår lidt de blogs, som har de funktioner fordi det tager for lang tid for mig.

Kathrin sagde ...

Jeg hader "klik for at læse mere" og har derfor fravalgt nogle blogge når de har smidt denne funktion på.

Hazel sagde ...

Jeg er fuldstandigt pa samme side som dig i dette sporgsmal. Ok, hvis man synes, at forsiden bliver mere overskuelig og man maske far oget inspiration til at blogge, fordi man er sa glad for sit layout - sadan har jeg det selv med mit, selvom nogen maske synes, at det er gyseligt. Jeg elsker det, og det giver mig lyst til at blogge. Men nar bloggere begynder at argumentere med, at de gerne vil have "mere aktive" lasere, og at det jo bare er et klik, bliver jeg vildt irriteret. For jeg synes faktisk, at det er mega arrogant, nar nogen synes, at jeg faktisk skylder dem de der 15-20 sekunder ekstra af min tid, nar nu de har lagt alt det arbejde i bloggen. Man kan sgu da ikke bare fole sig berettiget til andre menneskers tid pa den made! Sa ja, jeg hoerer til dem, der holder op med at lase med...

Mille sagde ...

Jeg er ved at øve mig i at bruge google reader, og der er det møg irriterende, når der kun er et halvt indlæg at finde. Der gider jeg bestemt ikke at klikke videre.

Har opdaget at man på nogle blogge ikke kan læse tilbage fra startsiden, med mindre man går direkte ind i et indlæg og derfra vælge ældre indlæg. Det er også trælst, for så sidder man der med 1 indlæg ad gangen. For mig er det spild af tid, og jeg har ikke tålmodighed til det.

Piskeriset sagde ...

Det giver flere klik, men det er ikke særlig brugervenligt, og af samme grund har jeg fravalgt det. Heldigvis er der stort set ingen af de blogs, som jeg læser, der har valgt den løsning, så det er sjældent, at jeg støder på problemet.

Litzy sagde ...

Sikke en masse kommentarer - blev jo helt overvældet.
Og det er godt nok rart at se at jeg ikke er den eneste der bliver irriteret.

Jeg ved godt at det skal give mere aktivitet på siden, men vil de virkelig have det på bekostning af et par læsere og en del irritation.
De fleste sider, som vælger det har jo masser af læsere. Man skulle ikke mene at de havde brug for mere aktivitet.

Jeg har ikke lige tid til at svare jer individuelt (sidder på jobbet og her er blogspot faktisk spærret...shhh), men skal kigge på det senere.

Men et stort tak for interessen skal i da lige have :)

AnjaO sagde ...

Jeg er også vildt træt af det, og klikker i 98% af tilfældene aldrig videre.
Jeg har nogle gange valgt at bruge det i et par indlæg, på min blog. Det har været billedtunge indlæg (20 billeder ca.), med et indhold som jeg ved nogle læsere er helt ligeglade med, mens andre elsker dem.