tirsdag den 19. juli 2011

Sejle op ad åen...

I går fik mine forældre deres fælles fødselsdagsgave - nemlig en tur i båd på kanalen op igennem Sverige (vi tog kun en bid af turen), hvor vi bl.a. skulle igennem 16 sluser. Sejlturen startede kl.10:50 og sluttede kl. 15:30. Derefter blev vi fragtet i veteranbus hen til et veterantog som så tog os hjem igen på 34min :P

Men allerførst var vi inde forbi turistcenteret hvor en hvis person udstiller billeder sammen med en masse andre. Kan i gætte hvilket af disse er mit?
Jeg har to andre udstillet, men dem tog jeg ik lige billede af.



Derefter ombord på båden som tog os igennem de første 4 sluser på dagens tur, alt imens vi alle tog 100-vis af billeder :)



Bagefter blev der spist lækker husmandskost (som jeg var for sulten til at tage billeder af imens det var på tallerknen).



Imens man slog mave blev der nydt en masse svensk natur.





Vel hjemme igen nød vi lidt ciabatta med oliventapenade, grøntsagsstænger med aioli og derefter en lækker pizza fra den lokale :)


4 kommentarer:

Mille sagde ...

Må lige høre hvor i Sverige det er du befinder dig, og hvor de der sluser ligger henne?

Hilsen sverigestossen, som selv bor der lige om lidt.

Litzy sagde ...

Hej og velkommen til :)

Jeg bor i Dalsland, et godt stykke nord for Uddevalla.

Turen her begynder i Håverud og slutter i Bengtsfors.

Bare spørg løs hvis der er noget du gerne vil vide :)

rijaH sagde ...

Ser ud til at være en skøn tur :D

Litzy sagde ...

rijah - Det kan du tro det også var :) Dejlig stille og rolig.