onsdag den 21. april 2010

Den sunde bølge

Jeg prøver jo at overbevise mig om at en sund livsstil er lige noget for mig - so far har jeg klaret mig 3 dage uden søde sager.

Igår lavede jeg en rigtig lækker pastasalat til aftensmad:

350 g farfalle eller fusilli
2 æg
200 g røget laks, skåret i tynde strimler
1 spsk. frisk dild, finthakket
3 spsk. cremefraiche (Jeg tog den med allermindst fedtprocent - 4 var det vist)
2 spsk. citronsaft
1/4 tsk. salt
1/4 tsk. peber
1 spsk. frisk hakket persille, til pynt


Kog pastaen i en gryde kogende vand tilsat salt, sigtes, skylles under koldt vand og sigtes igen. Lad den køle af.
Mens pastaen koger, koges æggene i 12 min, eller til de er hårdkogte. Lad dem køle af inden de pilles, hvorefter de hakkes fint. Sættes til side.
Kom pastaen i serveringsskåle og drys med laks og den friskhakkede dild.
I en lille skål piskes cremefraiche, citronsaft, salt og peber sammen. Dressingen fordeles over pastaportionerne. Til sidst drysses med de hakkede æg og persille.

Det smagte super godt og er helt sikkert noget jeg vil lave igen. Også selvom det jo var sundt :P

2 kommentarer:

Emilie sagde ...

ikke for at rette på noget men det er meget sundere og faktisk også mere lækkert at spise fuldkornspasta til :) desuden ville det være helt optimalt at blande fx avokado og andre grøntsager i ;)
men fin blog !
tjek min: http://emiliemode.blogspot.com/

Litzy sagde ...

Det ved jeg - men havde kun alm. pasta og uanset hvad skal det udryddes først inden jeg bruger penge på nyt :)