mandag den 26. april 2010

Er dine jeans kun til andre jeans,...?

Søde Tine er forelsket - i en pige. En ting som bliver mere og mere almindeligt idag, og egentlig ikke noget jeg tænker videre over.

Her går to forelskede mennesker - hvor er det romantisk og sødt. At det er to af samme køn er bare en detalje. Det kunne lige så godt være to afrikanere eller to tyskere.

Men desværre er der stadig folk idag, som ikke kan acceptere at dette finder sted og i stedet for at indrømme at det er kun dem, som har den holdning, så presser de den også ned over stakkels uvidende folk.

Sådan en person har Tine mødt. Hun har været til jobsamtale hos Vero Moda, og da intervieweren opfangede at Tine var til piger, var en af hendes kommentarer at det ville kunderne ikke kunne acceptere.

Nu har jeg selv handlet hos Vero Moda, og jeg har aldrig diskuteret med dem om hvorvidt jeg kan acceptere at en af deres ansatte er til samme køn.

Kære Vero Moda, lad venligst være med at tillægge mig en holdning, jeg ikke har. TAK!

Hvis i vil læse mere om oplevelsen, så klik ind på indlægget: Er Vero MOda og deres kunder homofobiske?
I er også mere end velkommen til at sprede denne historie videre på jeres blogge. Det er vigtigt at der gøres opmærksom på at dette ikke er acceptabel opførsel.

3 kommentarer:

Pernille sagde ...

Jeg tror også jeg poster det videre i morgen faktisk. Havde tænkt en del på det, for det er jo dybt mærkeligt med sådan en holdning i en butik med et "ungt" image! :/

Tine sagde ...

Jeg elsker dig lidt lige nu. Tak Litzy. <3 Du ved hvor meget det betyder for mig.

Og Pernille, du må meget gerne også lave en post med det :)

Litzy sagde ...

Pernille - Jeg synes det er en god idé hvis du også skriver om det. Synes så mange som muligt skal høre om denne oplevelse. Hvad de selv udleder af den, må de selv om, men jeg synes de skal vide det.

Tine - Jamen det var da det mindste jeg kunne gøre for dig. Jeg synes bare slet ikke at det er ok opførsel. Det ville jo svare til at jeg ikke ville kunne få et job jeg søgte fordi jeg havde en labrador og alle andre i firmaet altså kun havde Golden Retriever.
Der skal være plads til alle :)